top of page

Nooit meer smaRT Connecting?

Hartje van...

 

Agaath Flikweert

Levensmotto: HET LEVEN IS EEN FEEST, MAAR JE MOET WEL ZELF DE SLINGERS OPHANGEN.

Wie ben je?

Agaath Flikweert, docent, voetbalmoeder en gek van foto’s

Wat doe je?

Ik mag vier jaar lang met mensen meelopen die in de kracht van hun leven zitten. In de tussentijd probeer ik hen enthousiast te maken voor een prachtig vakgebied: communicatie.

Waar gaat je hart sneller van kloppen?

Van foto’s. Foto’s laten je anders naar de werkelijkheid kijken. De mooiste maak ik stiekem na. Zo hangen er mooie platen van Erwin Olav, Stefan Vanfleteren en Carl de Keijzer in mijn huis. Niet van echt te onderscheiden…… Nou ja, dat vind ik dan!

Would you rather?

Nooit meer lesgeven of nooit meer verhalen lezen?

Oeps, dat lesgeven zal ik missen. Maar ik kies toch voor verhalen. ‘Verhalen maken de wereld beter’, het is de kop van het magazine Filosofie van deze maand. En ik geloof erin!! Door elkaars verhaal te kennen kunnen we verschillen overbruggen.

Wat heb je liever?

  • Elk weekend langs het voetbalveld in de kou?

  • Of nooit meer naar de voetbal mogen gaan, maar dat de zon wel elke dag schijnt?

Haha, wat een prachtig dilemma. De zon vind ik heerlijk maar toch kies ik voor de voetbal. Ik geniet ervan. Ieder weekend. Maar wel graag met een winterzonnetje!

Nooit meer smART Connecting of nooit meer fotograferen?

Een lastige, maar Ik kies voor het platform. Bij smART Connecting gaat om meer dan fotografie alleen. Samen met docenten en studenten laten zien wat de opleiding waard is. Waar we enthousiast van worden. Zo geniet ik bijvoorbeeld enorm van de complimentenkaarten. Fantastisch om te zien wat dat met mensen doet.

Altijd de waarheid moeten vertellen of altijd moeten liegen (echt altijd)?

Zo, jullie weten het wel scherp te stellen. Ik kies sowieso voor de waarheid! Liegen is gewoon geen optie. En dat geldt natuurlijk ook voor ons vak. Zonder een eerlijk en open verhaal verdien je als organisatie geen vertrouwen. Enne… hoe was het ook al weer: “Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt ze wel.”

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page