top of page

Nooit meer oorlog en altijd vrede!

Lazy Monday

 

Deze maandag is Tweede Kerstdag en ik moet terug denken aan afgelopen donderdagavond. Deze avond had mijn broertje kerstviering op school. Om 6 uur stonden alle groepen één en twee leerlingen op het schoolplein luidkeels mee te zingen met bekende kerst liedjes. Het laatste lied zorgt ervoor dat alle ouders, broers en zussen even stil werden. De vijf jarige Maaike in haar rode jurk zingt namelijk: " nooit meer oorlog" terwijl de rest van de kinderen haar volgen met: "altijd vrede". En ineens realiseer ik me weer waar kerst omgaat. Wanneer meneer Los tijdens het filmfestival vroeg wat is kerst voor jou aan verschillende mensen dacht ik alleen maar ik vier geen kerst. Maar nu ik mijn broertje zo zie zingen denk ik toch dat kerst niet altijd een viering hoeft te zijn. Kerst betekend dus voor mij: Een veilig en fijne thuis voor iedereen met de degene die we lief hebben!

Ik wens iedereen fijne feestdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar!

En wat de andere members van ROOD. vinden van kerst dat lees je hieronder!

Judith: het hele jaar door zijn we allemaal druk en lopen we elkaar daardoor vaak mis. Maar met kerst zetten we de tijd even stil en zijn we weer allemaal samen. Alles voelt weer even net als vroeger. Kerst betekent voor mij niet alleen lekker eten, mooie lichtjes en hard meezingen met alle kerstliedjes. Kerst betekent voor mij familie en gezelligheid.

Celine: kerst is voor mij een tijd van het jaar waar iedereen onbaatzuchtig en liefdevol met andere mensen omgaan. Het is een tijd van liefde, geluk en samenzijn

Monique: gezelligheid en samen zijn met de mensen waar je het meest van houdt.


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page