top of page

Op naar een nieuw avontuur

Dreamwork calls for teamwork

 

Dat was het dan, het blok Public Affairs is alweer ten einde. Wat ging het toch eigenlijk snel. Ik weet nog de eerste week dat ik in de les zat en dacht: ik snap er niks van hoe ga ik dit ooit doen. 3 en een halve week later levert team ROOD. gewoon een plan in waar we echt wel trots op mogen zijn. Public Affairs wat een moeilijk, maar toch ook zo interessant. Ik zal jullie even meenemen hoe het blok PA is verlopen.

Ik denk dat grotendeels van de mensen echt wel dat oh dit gaat een moeilijk maar interessant blok worden. Het is een onderwerp waar wij, de studenten, toch niet echt snel over nadenken. Hoe zorg je ervoor dat jouw belangenbehartiging wordt opgepakt door de politiek en maatschappij? Dat was een vraag die telkens in mijn hoofd rondtolde. PA bestaat uit zoveel specifieke onderwerpen en elk onderdeel is essentieel.

We hadden natuurlijk wel dit blok interessante excursies van de uitzending van Pauw tot een kijkje nemen in de Tweede Kamer. Een kijkje achter de schermen noemen we het maar. Deze mensen zijn net zoals jij en ik en dat vergeten we nog wel vaak. Wat was het leuk om te zien hoe het nou eigenlijke allemaal in zijn werking gaat.

Natuurlijk moest er ook hard gewerkt worden aan het plan voor Antes. Het was goed nadenken en goed overleggen, want je moet met zoveel dingen rekening houden. Tijd, budget, wetten, belangrijke personen en ga zo maar door. Het was zwaar maar we mogen super trots zijn op het resultaat.

Maar degene die er echt voor heeft gezorgd dat ik uiteindelijk PA snap en ook interessant vond was onze leraar Bas Los. Ik heb denk ik nog nooit een leraar met zoveel enthousiasme zien lesgeven. Elke dag had meneer Los een grote glimlach op zijn gezicht die er niet af te halen was. Hij was altijd bereid om je te helpen en vroeg altijd waar draait het nou om? Wat is de essentie?

Hier mijn antwoord:

Bij PA leer je dat je met veel mensen te maken hebt. Het is niet even een concept uitwerken en klaar. Het is goed onderzoek doen, weten wie belangrijk zijn voor je doel, nieuwe coalities, PA-strategie en natuurlijk het uiteindelijke concept. Weet wat je wilt bereiken en wat je ervoor moet doen.

SPEAK UP TO MAKE A CHANGE!

Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page